Kultura organizacyjna
Kultura organizacyjna czyli jak pracujemy w Enodo
Każda firma ma swój niepowtarzalny styl funkcjonowania, który wynika z jej wartości i przekonań. Tu znajdziesz opis tego czym Enodo różni się od innych firm doradztwa podatkowego.
Nasz styl pracy jest efektem tego jakimi jesteśmy ludźmi, jaki jest nasz system przekonań i wartości, tego co jest dla nas najważniejsze. Jak mówią „ciągnie swój do swego” dlatego w naturalny sposób przyciągamy ludzi, którzy podzielają nasze wartości, dzięki czemu dobrze się u nas czują, rozwijają swoje mocne strony i długo z nami pracują.
Dzięki naszym kluczowym wartościom potrafimy dokładnie określić, kto do nas pasuje, a kto nie.
Naszą kulturę organizacyjną tworzą kluczowe elementy:
„Wyzwania intelektualne”
Powiedzieć, że prawo podatkowe jest skomplikowane to jakby nic nie powiedzieć. Nie bez powodu w raporcie jednej z firm BIG4 z 2024 napisano, że Polska ma drugi najgorszy wynik w Europie pod względem liczby godzin spędzonych rocznie przez polskie firmy na wypełnianiu obowiązków podatkowych. Ponad 300!
A my to właśnie lubimy! Nie straszne nam liczne nowelizacje, niejednoznaczne linie orzecznicze, brak interpretacji podatkowych, zawiłe przepisy i nieustające zmiany. My to na serio lubimy! Sprawdzamy, szperamy, wertujemy, przeglądamy, dyskutujemy by w efekcie dojść do wniosków, dających klientowi bezpieczne rozwiązanie problemu.
Często ratujemy klientów, którzy przychodzą do nas z tematami, którym inni nie dali lub nie chcieli dać rady. Aby tak pracować dla naszych klientów Ty, jako ich doradca musisz charakteryzować się kilkoma specjalnymi cechami charakteru:
„Klientocentryczność czyli zrozumieć podatki z perspektywy biznesu”
Mamy satysfakcję z potyczek intelektualnych i dyskusji niemalże akademickich, niemniej zawsze na dany problem podatkowy patrzymy z perspektywy klienta. Jego problem to nasz problem. Rozumiemy biznes, wiemy o co toczy się gra, dlatego szukamy rozwiązań, które ten biznes wspierają a klientowi zdejmują problem z głowy i potrafimy nawet najbardziej zawiłe zagadnienia wyjaśnić klientowi w przystępny sposób.
Usługi, które świadczymy dowozimy w maksymalnej jakości. Klient, który potrzebuje mieć dobrze rozwiązany problem podatkowy ma świadomość, że dobrze wykonana usługa po pierwsze trwa określony czas a po drugie kosztuje. Tanio i szybko oznacza słabą jakość a to zdecydowanie nie przystaje do kultury pracy Enodo.
Z szacunku dla klienta i pieniędzy, które nam płaci musisz sprawdzać co i jak piszesz, musi ci się chcieć doresearchować temat, omówić go z bardziej doświadczonym doradcą i nie możesz się obrażać ani frustrować, że zostanie Ci zwrócona uwaga, bo nie uwzględniłeś/aś jakiegoś aspektu.
Ponadto musisz chcieć brać odpowiedzialność za swoje działania i poprawiać swoje błędy np. uzupełnić o brakujące aspekty przygotowaną opinię. Jeśli chcesz z nami pracować musisz zrozumieć potrzeby klienta i zidentyfikować się z jego punktem widzenia.
„Umiejętność odpoczywania”
Praca w wymagających warunkach, zmiennym środowisku skomplikowanych przepisów i niejednoznacznych linii interpretacyjnych a przede wszystkim częste dyskusje z zespołem oraz dobrze przygotowanymi do tematu klientami mogą szybko doprowadzić do zmęczenia.
By temu zapobiec w pełni rozumiemy i szanujemy życie i pasje naszych współpracowników.
Zdolność do odpoczynku, ulga dla głowy jest konieczną umiejętnością w naszej firmie. Dlatego pracujemy w modelu hybrydowym (2 dni w tygodniu w biurze), w dni pomiędzy świętami a weekendem zamykamy firmę i wysyłamy cały zespół na urlop (tzw. długie weekendy), powstrzymujemy się od wysyłania maili po godz. 17, motywujemy do korzystania z bieżącego wymiaru urlopu by nie kumulować zaległych dni wolnego a przede wszystkim rozumiemy co to znaczy być zmęczonym i pracujemy w taki sposób, by pracę rozkładać w miarę możliwości równomiernie.
„Elastyczność (kontrolowana)”
Rozumiemy ludzkie potrzeby, ułatwiamy sobie pracę, optymalizujemy i automatyzujemy procesy. Idziemy zespołowi „na rękę”. Praktycznie w każdej sprawie dla się z nami nie tylko rozmawiać, ale co ważniejsze dogadać. Czy to oznacza, że godzimy się na wszystko? Oczywiście, że nie, bo zespół to grupa współpracujących i szanujących się osób. Tam, gdzie będzie to możliwe zgodzimy się na indywidualne rozwiązania, ale z kilku zasad nie zrezygnujemy, gdyż są kluczowe dla relacji w zespole, np.: